100-ste VOG-verklaring voor Angela van Olphen

21 juni 2017 10:30

Sinds ruim 2 jaar is voor alle vrijwilligers die bij de vv Steenwijk actief zijn en die direct of indirect contact hebben met minderjarigen, een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) verplicht. Deze verklaring staat ook wel bekend als bewijs van goed gedrag. Hiermee heeft de vereniging meer zekerheid over het verleden van vrijwilligers, om zo bijvoorbeeld de kans op seksuele intimidatie te voorkomen.

Het betreft alle leiders, trainers, verzorgers, bestuurs- en commissieleden etc. Begin juni werd de honderdste VOG-verklaring bij de club ingeleverd, en wel door Angela van Olphen. Zij gaat bij de vereniging aan de slag als vrijwilligerscoördinator.

Op bijgaande foto links Angela van Olphen die de VOG-verklaring overhandigt aan bestuurslid Patricia Muis.