Nieuw recreatief zaterdagelftal

13 juli 2017 9:45

Davey vd Hoonaard en Huub Kuipers keren terug met een recreatief zaterdagelftal.
Naast deze twee bekende Rood Witters is Harold Biemans een van de kartrekkers van het nieuwe seniorenteam dat op zaterdag haar wedstrijden gaat spelen.

Het idee is ontstaan doordat de jongens en een aantal vrienden graag (weer) willen voetballen, maar niet in staat zijn wegens werk en studie, om verplicht twee keer in de week te gaan trainen. De wens om weer te gaan voetballen hebben zij neergelegd bij het bestuur. Zij hebben hun plannen aan het bestuur gepresenteerd en die zijn goedgekeurd.
Er zijn nu circa 18 spelers die onderdeel uitmaken van het team.

Het nieuwe team is een mix van bekende gezichten en enkele nieuwe spelers. Sommige jongens maken ook onderdeel uit van de zondagsenioren-afdeling. De bedoeling is dat de mannen woensdagavond gaan trainen vanaf 19.00 uur. Een definitief tijdstip zal later bekend worden gemaakt.

In het seizoen 2013 - 2014 was er voor het laatst een seniorenelftal op zaterdag actief bij vv Steenwijk. Na een aantal succesvolle jaren op recreatieniveau bleek de indeling in de standaardcompetitie eerste elftallen een maatje te groot en niet aan te sluiten bij de oorspronkelijke intenties.

Prestatiedoelen zijn lastig te stellen, maar plezier in voetbal en onderdeel uitmaken van vv Steenwijk is het belangrijkst.

Veel succes en plezier bij onze club!