Digitale spelerspas en eisen voor de foto

28 oktober 2017 15:45

Dit seizoen wordt de plastic spelerspas afgeschaft. In alle amateurvoetbalcompetities wordt overgestapt op de Wedstrijdzaken-app, met daarin digitale spelerspassen en het mobiel digitaal wedstrijdformulier (DWF).

Iedere speler heeft een digitale spelerspas. Je kunt deze pas inzien via de KNVB Wedstrijdzaken-app. Deze kun je downloaden op je telefoon.
Maak een account aan met hetzelfde e-mail adres als waarmee je staat geregistreerd in Sportlink .

Om je digitale spelerspas te kunnen zien moet er dus in Sportlink een werkend email adres van je aanwezig zijn.
Het is zaak om je e-mail adres in Sportlink up-to-date te houden.

De KNVB heeft alle pasfoto’s van de nog niet verlopen spelerspassen overgezet naar Sportlink, je kunt dus nu je spelerspas bekijken nadat je de Wedstrijdzaken app hebt gedownload. Zorg ervoor dat de foto goed gelijkend is. De foto moet voldoen aan een aantal criteria:

– Het hoeft geen officiële pasfoto te zijn

– Zorg voor voldoende contrast

– Gezicht op normale afstand

Het bestand moet van het formaat JPG, GIF of PNG zijn. Om de kwaliteit van de foto's te behouden, adviseren wij om te kiezen voor foto's die kleiner zijn dan twee megapixel (1600x1200). De foto's worden in Sportlink Club altijd geschaald naar het formaat 800x600.

De ledenadministratie heeft inmiddels geconstateerd dat verschillende foto’s niet voldoen aan de eisen. Zorg er dus voor dat deze bij aanvang van het nieuwe seizoen
gewijzigd zijn.

Belangrijk is dat in alle redelijkheid verwacht kan worden dat de scheidsrechter het een goedgelijkende foto vindt. Zorg dus voor voldoende contrast.
En geen gezichten van te grote afstand. Wanneer de foto niet aan de eisen voldoet, kan het zijn dat je niet speelgerechtigd bent!