VV STEENWIJK JO9-4 het gaat om het plezier en de stadsderby tegen 'd OLDE VESTE JO9-8.

25 september 2017 11:30

Het is vandaag 16 september 2017 de dag dat alle JO9 teams van VV Steenwijk thuis spelen en ook de nieuwe sponsor ' DE VRIES HOFSTEDE BOS EN TUIN ' aanwezig zijn. Jeroen de Vries en Jan Hofstede hebben een zitmaaier, kettingzagen en bladblazer mee genomen wat goed in de aarde viel bij de spelers en aanwezige vaders. Alle teams mochten op de foto en als laatste een groepsfoto met alle spelers trainers en SPONSOR.

Wij willen Jeroen en Jan bedanken voor de tijd die ze genomen hebben en natuurlijk voor de sponsoring van deze teams.

Maar nu over naar het veld waar het allemaal zou moeten gebeuren maar wat moet je verwachten van de 7 spelers die hun eerste officiële wedstrijd spelen.
Door een nieuwe opzet spelen de JO9 vanaf dit jaar 6 tegen 6 op een kwart veld.

Sten, Rutger, David, Rayviene, Henk-Jan, Davide, en Max werden door trainer Erik voorzien van de laatste instructies.
Iets later dan gepland door het uitlopen met de foto's werd met de wedstrijd gestart.

De spelers gaven elkaar voor de wedstrijd een hand.
Olde veste begon sterk aan de wedstrijd wat resulteerde in een goede aanval en het eerste doelpunt. Steenwijk probeerde daarna aan te vallen maar het was olde veste die weer scoorde dit keer met een goed schot 0-2.

Hierna was het de beurt aan Steenwijk na een goede aanval was het eerst de keeper van olde veste die het schot keerde maar Davide lette goed op en tikte de bal achter de doelman 1-2. Na 10 minuten spelen was het tijd voor de Time Out, hierdoor konden de trainers de spelers even een aantal tips geven.
Na de Time Out werd er verder gespeeld en ging het spel heen en weer maar uiteindelijk was het Steenwijk dat een gaatje zag in de verdediging wat resulteerde in de 2-2.
Nu was het Olde Veste wat probeerde aan te vallen maar in de tegenaanval werd er gescoord door Steenwijk 3-2, net voor rust werd er nog een keer gescoord door Steenwijk 4-2. Na 20 minuten spelen was het tijd voor de welverdiende rust beide teams zochten de kleedkamer op voor de welverdiende ranja.

De tweede helft begint en de teams zijn evenwaardig wat sterkte betreft alleen heeft Steenwijk meer geluk waarbij de bal bij olde veste net naast gaat, gaat hij er 2 keer bij Steenwijk wel in 6-2 nu gaat olde veste weer in de aanval want je wil toch niet verliezen van je schoolvriendjes dus vol goede moet gaan ze in de aanval wat even later uitmond in een zeer zeer goede aanval en het goed afleggen waardoor olde veste de 6-3 maakt.

Na 30 minuten spelen was er weer een Time Out, waar door weer even de spelertjes nog de laatste aanwijzingen gegeven kon worden.
De laatste 10 minuten gingen van start en je kon zien dat bij beide teams de vermoeidheid wat begon toe te slaan.
Maar toch sloeg Steenwijk nog 2 keer toe 8-3 het laatste doelpunt was voor olde veste wat de eindstand bracht op.

Na de wedstrijd werd er weer handen geschud en de spelers bedankten elkaar voor de wedstrijd, hierna werden er door beide teams nog penalty's geschoten.

'd OLDE VESTE JO9-8 bedankt voor de zeer leuke sportieve wedstrijd en succes in de competitie en natuurlijk ook de nieuwe sponsor 'DE VRIES HOFSTEDE BOS EN TUIN' bedankt, heb je iets nodig voor je tuin kijk dan op www.devrieshofstedebosentuin.nl of ga eens langs Lange Baan 27/d in Steenwijk.

Volgende week speelt de JO9-4 op nieuw een stadsderby tegen 'd Olde Veste maar nu uit aanvang 08:45.