Nieuws van de KNVB over voetbalseizoen 2018-2019

20 november 2017 11:45

De Tweede en Derde divisie van het amateurvoetbal beginnen komend seizoen in het weekend van 25 en 26 augustus. De Hoofdklasse mannen begint een weekend later op 1 en 2 september. In datzelfde weekend beginnen de bekercompetities voor de rest van het amateurvoetbal. In het weekend van 22 en 23 september starten de overige competities van de categorie A en B, waaronder de Topklasse vrouwen en de overige mannen-, vrouwen- en jeugdcompetities.

Bekercompetitie amateur veldvoetbal
De bekerpoulewedstrijden staan gepland voor de volgende data:
poulewedstrijd 1: 1 en 2 september 2018
poulewedstrijd 2: 8 en 9 september 2018
poulewedstrijd 3: 15 en 16 september 2018
Overige bekerdata worden gepubliceerd in de volledige speeldagenkalenders, die in januari 2018 bekend worden gemaakt.

KNVB Beker BV/AV
De eerste kwalificatieronde van de KNVB Beker BV/AV staat gepland voor het weekend van 18 en 19 augustus. De tweede kwalificatieronde wordt gespeeld op woensdag 22 augustus. Wedstrijden waar geen tweede- en/of derdedivisionisten bij betrokken zijn, worden ingepland in het weekend van 25 en 26 augustus. De loting voor de kwalificatieronden van de KNVB Beker BV/AV vindt plaats begin juli 2018.

Jeugdcompetities, organisatie betaald voetbal
De startdata van de landelijke jeugdcompetities, die worden georganiseerd door betaald voetbal, zijn eveneens bekend. De ere- en eerste divisies van de JO13 tot en met JO19, alsmede de gesloten jeugdcompetities voor BVO’s, starten in het weekend van 1 september. In het weekend van 25 augustus worden de eerste bekerwedstrijden en supercupwedstrijden gespeeld voor teams uitkomend in deze competities.

Speeldagenkalender 2018/’19
De volledige speeldagenkalenders voor het seizoen 2018/’19 worden in januari 2018 gepubliceerd.

Met vriendelijke groet,
KONINKLIJKE NEDERLANDSE VOETBALBOND