Laten we ( asjeblieft) een beetje normaal doen!

14 juni 2016 23:00

Vandaag las ik de column van de Directeur Amateurvoetbal bij de KNVB, Jan Dirk van der Zee. Alsof hij deze had geschreven voor onze club! Alles paste volledig bij de filosofie van onze club maar waarschijnlijk bij meerdere clubs uit de omgeving.

Volgens de KNVB staan er op dit moment ca. 26.000 overschrijvingen klaar om “getransfereerd” te worden met een verwachtte uitloop tot over de 30.000!!

30.000 voetballers die van de ene naar de andere club gaan, en dat al seizoen op seizoen. En geloof mij daar zit geen Ronaldo of Ibrahimovic bij……

Natuurlijk zitten hier ook mensen bij die écht niet anders kunnen, omdat ze bijvoorbeeld verhuizen ver van hun cluppie, of omdat ze op hun voetbaldag moeten gaan werken en dus op een andere dag willen voetballen, maar het gros gaat omdat ze gepaaid worden met een paar centjes, omdat ze hun zin niet krijgen of omdat de trainer niet deugt ( in hun ogen).

Kijk een ieder het zijne, laten we daar duidelijk over zijn. Ik respecteer ieders keuze en als iemand zich niet meer thuis voelt bij onze club moet hij/zij vooral gaan. ( hoe jammer ook)

Maar wanneer je de column leest gaat het vnl. om eigen belang en is clubbelang ver te zoeken.

Ook onze club maakt zich schuldig aan het werven van spelers van andere clubs. Gedwongen door de situatie of gedwongen door onze eigen ambities?

Dit proces van overschrijvingen is een soort van mallemolen geworden die (bijna) niet meer te stoppen is. Ik zeg bijna, omdat ik de overtuiging heb dat wanneer de club goed in elkaar steekt, leden niet zomaar gaan lopen. ( en dan is er ook geen noodzaak om te gaan halen)

We moeten met elkaar dus zorgen dat we een leuke club blijven, dat we doen wat we zeggen en ook zeggen wat we doen

Vasthouden aan het beleid en dat met regelmaat duidelijk communiceren.

Allemaal de schouders eronder en op naar een nieuw seizoen!!

Bron: De Telegraaf