Een overschot aan vrijwilligers

13 mei 2018 13:45

Je moet er soms wat voor over hebben om een artikeltje gelezen te krijgen. En als je dit net leest, is de kop er in elk geval vast af. Een overschot aan vrijwilligers?

Waar heeft ie het over? Is ie helemaal gek geworden? Het is bij ons toch altijd kommer en kwel? Het lukt nauwelijks om de kantine bemenst te krijgen. De keuken is altijd dicht en zo kan ik nog even doorgaan. Zomaar wat kreten die je op ons sportpark nogal eens hoort. En ja, helaas, vaak hebben deze mopperkonten nog gelijk ook. Het is nog steeds een crime om voldoende vrijwilligers op de been te krijgen.
Maar daar gaat verandering in komen. Schrijf maar vast in de agenda: 25 mei vanaf 20.00 uur Algemene Ledenvergadering in de kantine, die dan natuurlijk wel open is! Onze charmante vrijwilligerscoördinatrices Esther & Angela presenteren een fraai plan dat zomaar eens het ei van Columbus kan blijken te zijn. Zonder al te veel te verklappen kan ik je aanbevelen alvast een kijkje te nemen op de site van een club met een kleurrijke naam. Nog een hint: het is niet al te ver bij ons vandaan. Het is aan ons allen om te bepalen of wij het plan omarmen, al dan niet met her en der een kleine aanpassing. Wij, het bestuur, zien het wel zitten maar vanzelfsprekend hebben wij een alternatief achter de hand. Een minder mooi en origineel alternatief overigens en u kunt wel raden wat dat is.
Er moet in ieder geval wat gebeuren. We hebben het er zo vaak over gehad maar nu is het echt de hoogste tijd geworden om spijkers met koppen te slaan. Het vrijwilligersbestand moet worden uitgebreid. Vrijwilligers vormen het bestaan van onze vereniging. Daarom: komt allen 25 mei en denk met ons mee. Een overschot aan vrijwilligers, hartstikke mooi!
Het gaat overigens niet alleen over vrijwilligers. Het rookbeleid, de begroting, herverkiezing van bestuursleden, het vervangen van de tegels in de kleedkamers en de samenwerking met onze blauw-gele buurman. We gaan het er over hebben.
AK