Koppelklaverjassen groot succes!

16 mei 2018 18:30

Voor vijf jaar geleden besloot Supporters Vereniging "De Roodwitters" om het klaverjassen weer op de Rood-Witte agenda te zetten. Na vele jaren werd er op de 2e zondag van 2014 een Nieuwjaars-Stamppot-Klaverjastoernooi georganiseerd. En met 20 deelnemers was dit meteen succesvol.

Vanaf het seizoen 2014/2015 wordt er weer in competitieverband geklaverjast. Nu, vijf jaar later, kunnen we concluderen dat het klaverjassen bij VV Steenwijk nog steeds groeiende is, dit in tegenstelling tot de landelijke trend.
Na het vijfde Stamppot toernooi en de vierde competitie, die op 13 april jl eindigde, werd er op vrijdag 11 mei voor het eerst een koppel-toernooi georganiseerd door de Supporters Vereniging. Met 17 koppels (34 deelnemers) was dit opnieuw een groot succes. Zelfs twee koppels uit Meppel staken de Drents/Overijsselse grens over om bij VV Steenwijk te klaverjassen. De sfeer was optimaal en super gezellig.
Natuurlijk konden ook op deze avond de hapjes van meesterkok Nico niet ontbreken. En ook barkeeper Gerard genoot met volle teugen.

Na drie "boompjes" kon de eind uitslag opgemaakt worden. Het echtpaar Inge en Hans Groenink ging met de 1e prijs aan de haal. Goede 2e was het koppel Wibo Brandsma/Ronald van Someren. Laatst genoemde wist als Rotterdammer prima om te schakelen om op de Amsterdamse manier te klaverjassen. De 3e prijs ging naar Rob de Jong en Koos Hartsuiker. De poedelprijzen gingen met Hans Jonkers en Ingrid van Dijk de Drentse grens over.

Als organisatie waren we blij verrast met zo'n grote opkomst. Een tweede editie van het koppel-toernooi gaat er zeker komen!