Chris Hes wint AFC Penaltybokaal 2017/2018

22 mei 2018 11:15

Op zondagmiddag 20 mei 2018 is bij VV Steenwijk gestreden om de PENALTYBOKAAL.
Alle spelers van de JO9 en JO11 teams hebben in het afgelopen seizoen met de thuis wedstrijden van het eerste elftal de kans gehad om zich te plaatsen voor deze finaledag.

Waardoor er 11 spelers zich hadden geplaatst voor deze dag, 6 van JO9 en 5 van JO11.

JO9 spelers.                               JO11 spelers

1. Bodi Wansinck.                   1.    Jolijn Bruinenberg
  2. Lieuwe Vissinga.                 2.    Chris Hes
  3. Thymo van Veen.               3.    Aiden IJzerman
  4. Tristen van Ommen.         4.    Boaz Vinckers
  5. Niek Halman.                      5.   Eyron Scheffer
  6. David Tiemens

Voor deze finale dag zijn wij trots dat keepster Ilse van Rheenen de plaats onder de lat inneemt en zij zal er alles aan doen om de penalty’s te stoppen.

Voor de finalisten was het dit keer echt en beproeving omdat de finale dag aansluitend was met het pinksterkamp waardoor de kinderen weinig slaap en veel plezier hebben gehad.

Om 13:30 was eerst de ½ finale waarbij er 2 van elke leeftijdsklasse door zou gaan naar de finale.

In de JO9 poule was het Tristen  die 2 van de 3 raak schoot en hierdoor als winnaar van de JO9 door gaat  Lieuwe en Thymo allebei 1 raak moesten in een onderling duel strijden voor de 2de finale plek.

Na een spannende strijd stopte Ilse de 1ste penalty van beide, de 2de werden raak geschoten door beide waarna Thymo zijn 3de penalty gestopt zag worden schoot Lieuwe hem beheerst binnen en ging ook hij door naar de finale.

In de JO11 poule was het Eyron die alle 3 penalty’s benutte en zo ook naar de finale ging Jolijn, Boaz en Chris hadden allen 1 penalty benut en ook hier werd er een in een drie strijd geschoten wie naar de finale gaat, Boaz raakte de lat, Jolijn zag haar penalty gestopt worden door Ilse, Chris schoot de penalty raak en ging daardoor ook naar de finale.

Nu was het voor de finalisten wachten tot het rust was in de wedstrijd VV Steenwijk tegen Oranje-Zwart. Dit kwam de spelers goed uit want van een Pinksterkamp word je wel een beetje moe!

Maar toen het zo ver was stonden de spelers er door middel van loting was de volgorde bepaalt

1. Eyron
  2. Tristen
  3. Chris
  4. Lieuwe

In de Finale schieten de finalisten 3 penalty’s 1 voor 1,

Lieuwe wist 1 raak te schieten Eyron en Tristen wisten allebei 2 te benutten en moesten uitmaken in een onderling duel wie 2de zou worden omdat Chris alle drie benutte en hierdoor winnaar van de Penaltybokaal 2017-2018 is geworden,

Eyron en Tristen kregen het niet cadeau en nadat Ilse van beide spelers de penalty keerde moesten ze nog een keer Eyron lukte het dit keer niet om het net te vinden maar Tristen schoot de bal precies aan de goede kant van de paal binnen, en werd hierdoor 2de.

De uitslag 1ste  en kampioen Penaltybokaal 2017-2018 Chris Hes, 2de Tristen van Ommen en 3de Eyron Scheffer en Lieuwe Vissinga.

Wij willen de sponsor AFC bedanken en alle deelnemers en keepers bedanken voor hun inzet tijdens de vele penalty’s.

BEKIJK HIER DE FOTO'S VAN DE FINALEDAG >>