Het is een feit: nieuw vrijwilligersbeleid vv Steenwijk

30 juni 2018 12:00

Op 25 mei jl. is door de leden besloten dat het woord ‘vrijwillig’ een andere dimensie heeft gekregen. Vrijwillig is niet altijd vrijwillig meer. Helaas heeft een gebrek aan echte vrijwilligers hier ten grondslag aan gelegen maar daar hoef ik hier niet meer over uit te wijden. Feit is dat er te veel werkzaamheden en te weinig werklieden zijn. Het moet anders en dat gaat van start op 1 augustus door iedere spelend lid vanaf de leeftijd van 16 jaar te verplichten om 12 uur aan werkzaamheden per seizoen te verrichten. Die verplichting gaat voor spelende leden onder de 16 jaar gelden voor de ouders met de restrictie dat die verplichting slechts geldt voor één spelend kind per gezin. Ik heb hier op deze plaats al eerder over bericht.

Onze vrijwilligerscoördinatoren Esther & Angela leggen op de website precies uit hoe een en ander in zijn werk gaat. Dit is te vinden onder het kopje ‘vrijwilligers’.
En tja, hoe vrijwillig is vrijwillig? Eigenlijk willen we dat natuurlijk niet, maar het zonder opgaaf van een plausibele reden geen werkzaamheden verrichten, zal een financiële consequentie hebben. In de ledenvergadering is bepaald dat er dan € 75,-- aan ‘sanctie’ zal worden opgelegd. We zijn ervan overtuigd dat het niet zo ver gaat komen en dat alle leden nut en noodzaak van dit nieuwe beleid zullen inzien en die 12 uren lachend gaan volbrengen.

Check snel de website en bekijk daar hoe het werkt en op welke werkzaamheden er kan worden ingetekend. En mocht je toch nog je bedenkingen hebben? 12 uur werken? Slechts één uurtje per maand! Moet toch te doen zijn?!

AK