ALV: groen licht voor verdere samenwerking met OV

9 juli 2018 9:30

Ondanks de voetbalwedstrijd België-Brazilië, hebben zo’n 50 leden de weg naar de kantine weten te vinden om de extra algemene ledenvergadering bij te wonen. Toch een mooi aantal en dat moet ook wel want er staan belangrijke agendapunten op de rol.

Patricia legt uit hoe en op welke werkzaamheden er ingetekend kan worden. Alle spelende leden of ouders van spelende jeugdleden dienen m.i.v. komend seizoen 12 uur aan werkzaamheden te verrichten. Voor de details en om in te tekenen: zie de website onder het kopje ‘vrijwilligers’ en dan intekenen maar!

Koos krijgt de handen op elkaar als hij van de leden toestemming vraagt en krijgt om de keuken een flinke opknapbeurt te geven. Het wordt hoog tijd dat dat ‘smeerhok’, zoals een der aanwezigen het omschrijft, wordt opgeknapt en dat gaan we doen!

En tussen deze twee onderwerpen door is de samenwerking met onze gewaardeerde buur d’ Olde Veste ‘54, een belangrijk onderwerp van gesprek. Jan vertelt dat afvaardigingen van beide besturen op gesprek zijn geweest bij de gemeente. Beide besturen hebben te kennen gegeven te willen onderzoeken of de samenwerking nog verder geïntensiveerd kan worden. Wat is er mogelijk en wat kan de gemeente hierin betekenen? Het woord ‘fusie’ is gevallen maar alle partijen beseffen dat er nog wel wat water door de Rijn moet vloeien wil daar uiteindelijk sprake van kunnen zijn. Kortom, we willen eerst eens goed bekijken wat er allemaal mogelijk is. De gemeente, in de persoon van wethouder Bram Harmsma, toont zich na het aanhoren van ons verhaal enthousiast en is zeker welwillend hierover mee te denken. Termen als ‘gebiedsscan’, ‘kwartiermaker’ en ‘haalbaarheidsonderzoek’ gaan over tafel. Daar zit natuurlijk wel een kostenplaatje aan vast en Harmsma stelt terecht nog wel één voorwaarde: “jullie, de besturen, moeten wel mandaat van jullie leden hebben”.
En dat mandaat is er gekomen. Unaniem besluiten de leden dat het bestuur de ingeslagen weg mag voortzetten! Onder dankzegging voor het geschonken vertrouwen sluit Jan dit onderwerp.

Later op de avond krijgt ook het bestuur van OV groen licht zodat we op korte termijn nadere afspraken kunnen gaan maken met de gemeente. Uiteraard houden wij jullie op de hoogte van eventuele ontwikkelingen.
Als dan ook nog de Goddelijke Kanaries het onderspit delven tegen de Rode Duivels, is het einde van een mooie avond nabij. Nu op naar de toekomst!

Namens het bestuur,
AK