“Stilstaan is achteruitgaan”, een toelichting op het vrijwilligersbeleid.

17 juli 2018 13:30

De samenleving is in beweging, dus het is voor ons als vereniging belangrijk dat wij meebewegen.

Het bestuur heeft het afgelopen seizoen al mooie stappen gezet op organisatorisch vlak. De manier van het inzetten van vrijwilligers kan hierin niet achterblijven.

Wij hebben aan het einde van het afgelopen seizoen al een aantal nieuwe vrijwilligers erbij gekregen. Eerst voor slechts één taak, maar het werkt aanstekelijk. Zij geven zich uit zichzelf nu ook al op voor andere taken. Dat is ook niet zo vreemd, want vrijwilligerswerk bij vv Steenwijk is leuk, gezellig en verbindend. Dat hebben deze “nieuwe” vrijwilligers al gemerkt.

Onder het mom van; “beter goed gejat, dan slecht bedacht”, zijn wij ook gaan rondkijken bij andere verenigingen. Het nieuwe beleid is gebaseerd op successen van buurverenigingen.

Wij hebben de afgelopen weken veel positieve reacties ontvangen en de aanmeldingen via de site beginnen binnen te stromen. Dus het begin is er! En ook voor het vrijwilligerswerk geldt; Hoe meer zielen, hoe meer vreugd !

Op de site staat precies vermeld hoe je je kunt aanmelden. Wij nodigen je uit om de aanmelding in te vullen en je te voegen bij degenen die je al zijn voorgegaan.

Als je er echt niet uitkomt, eventjes wil overleggen of andere vragen hebt, neem dan contact met ons op.

Hartelijke groeten,
Angela & Esther