Echtpaar de Boer koninklijk onderscheiden

26 april 2019 15:30

Auke de Boer (71) en Annemieke de Boer-Meijer (70) uit Steenwijk zijn vrijdagmorgen koninklijk onderscheiden. het echtpaar ontving de bijbehorende versierselen uit handen van burgemeester Rob Bats.

Bron: Steenwijker Courant

Beiden werden lid in de Orde van Oranje-Nassau.

De heer de Boer is 40 jaar actief lid geweest van carnavalsvereniging de Pompestompers in Steenwijk. Van 1988 tot 1997 was hij bestuurslid. Jaarlijks werd een kindercarnaval georganiseerd en sinds 1984 een carnaval voor mensen met een (verstandelijke) beperking.

Tijdens de carnavalsweek werd een oorkonde uitgereikt aan een vereniging of persoon die iets bijzonders had betekend voor de maatschappij én werd een baby uitgeroepen tot de ‘elfde van de elfde’-baby. Ook werden er ziekenbezoeken afgelegd.

Vrijwilliger bij voetbalvereniging Steenwijk

Sinds 2010 is mevrouw De Boer vrijwilliger bij voetbalvereniging Steenwijk. Achter de bar en in de keuken voorziet zij de bezoekers op vriendelijke en professionele wijze van dranken en snacks. Sinds 2017 treedt zij bij thuiswedstrijden van het eerste elftal regelmatig op als gastvrouw in de bestuurskamer.

Namens VV Steenwijk: Meneer en mevrouw De Boer van harte gefeliciteerd!