Even voorstellen: Het nieuwe trainersduo van de selectie

10 juli 2019 16:15

(Foto via Steenwijker Courant)

Het nieuwe trainersduo van VV Steenwijk stelt zich aan je voor. Ronnie Venema en Jarno Muis.

(foto via Steenwijker Courant)

Jarno Muis

Mijn naam is Jarno Muis, 27 jaar, woonachtig in Steenwijk, pasgeleden getrouwd met Elisa.

Ik ben werkzaam bij Agrifac Machinery, een bedrijf dat wereldwijd een voorloper is op het gebied van innovatie en draagt dezelfde kleuren als VV Steenwijk.

Voor de meeste mensen van VV Steenwijk ben ik geen onbekende. Een aantal jaren geleden speelde ik hier in het eerste elftal en wisten we kampioen te worden in de 2e klasse. Ook heb ik hier verschillende jeugd teams onder mijn hoede gehad. Het leuke is dat zowel jongens uit het ‘oude’ eerste en spelers uit de jeugdteams die ik heb getraind, hier nu in het eerste spelen.

Met promotie naar de 3e klasse heeft VV Steenwijk vorig seizoen goede zaken gedaan. Ik kijk er dan ook naar uit om samen met Ronny Venema hier stappen vooruit te maken. Beiden zijn wij enorm gedreven op het gebied van voetbal, we hebben weer passie en liefde voor het spelletje en willen dan ook de stijgende lijn van VV Steenwijk gaan doortrekken! Ik kijk enorm uit naar het nieuwe seizoen.

Ronnie Venema

Graag wil ik mij aan jullie voorstellen! Ik ben Ronny Venema 44 jr., getrouwd met Sandra en vader van een dochter van 17 jr. en een zoon van 15 jr., wij zijn woonachtig in Havelte. Als klein jochie ben ik met voetballen begonnen bij Old Forward. Vanaf een jaar of 12 ben ik overgestapt naar vv Havelte en vervolgens naar Sv Olyphia. Op 14 jarige leeftijd ben ik samen met Johnny Jansen begonnen op de voetbalschool van sc Heerenveen. Via de landelijke A jeugd tekende ik op mijn 20ste mijn eerste contract bij sc Heerenveen. In april’95 maakte ik mijn debuut in de hoofdmacht van sc Heerenveen tegen Ajax. Het werd 3-3, een paar maanden later won dat Ajax de Champions League en de Wereldbeker! Aangezien ik destijds geen vaste basisspeler was leek het verstandig om ervaring op te doen en speelminuten te maken, en hiervoor ben ik 2,5 jr. uitgeweken naar bv Veendam. Daarna keerde ik terug bij sc Heerenveen waar ik als vaste basisspeler( rechtsback) mijn mooiste periode uit mijn carrière beleefde met oa het behalen en tevens spelen in de Champions League! In het seizoen 03/04 kreeg ik te maken met verschillende blessures, mede hierdoor werd mijn contract niet verlengd en maakte ik de overstap naar sc Cambuur. Helaas werd dat een vervelende periode, de club zat in zwaar weer en ik werd wederom geconfronteerd met blessure leed. Uiteindelijk heb ik op 31 jarige leeftijd een einde moeten maken aan mijn loopbaan als profvoetballer. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, sinds 2006 ben ik nog steeds betrokken bij sc Heerenveen, ditmaal als accountmanager op de commerciële afdeling.

Tijdens mijn voetbal periode trainde ik samen met Johnny Jansen meerdere jeugdteams bij Sv Olyphia. Daaropvolgend heb ik samen met Johan Zandstra de A junioren van vv Havelte getraind. Samen met Peter Everts begon ik aan mijn eerste klus als trainer van de 1e selectie bij vv Havelte. Na 4 seizoenen vertrokken wij samen naar Sv Olyphia. Bij deze club heb ik achtereenvolgens samengewerkt met Jan Vrind, Chris de Wagt, Jannes de Lange en Sido Postma. Na 5 seizoenen vond ik het tijd voor een nieuwe uitdaging!

Ik werd gepolst door vv Steenwijk, en na een aantal gesprekken met VTZ werd mij duidelijk dat dit mijn nieuwe uitdaging zou gaan worden. Mede ook omdat mij duidelijk werd dat ik het niet alleen zou gaan doen maar dat ik kon rekenen op een groep mensen die de club een warm hart toedragen en daar veel vrijwillige tijd aan besteden. Tevens de aanwezigheid van Jarno Muis heeft daar aan bijgedragen. Zijn enthousiasme en gedrevenheid met de intentie om zich te ontwikkelen als trainer heeft mij enthousiast gemaakt voor deze duo “Job”

Intussen hebben wij getracht de selectie op orde te brengen voor het nieuwe seizoen. Wij zijn er in geslaagd om de selectie te verrijken met een aantal nieuwe gezichten. Na de promotie willen wij ook in de 3e klasse een team zijn waar men rekening mee houdt!

Voor nu wens ik jullie alvast een fijne vakantie, maar na de vakantie hoop ik jullie te mogen begroeten op het sportpark!

Met vriendelijke groet,

Ronny Venema.