v.v. Steenwijk JO-17 wint van MSC JO-17 3 met 2-5

5 september 2019 10:30

Een bijna geheel nieuw team, nieuwe staf (trainer en leiders) mocht na twee trainingen al aantreden in Meppel. De eerste trainingen waren prima, de wedstrijd kwam erg snel . De groep mocht vooraf wat zaken zelf aangeven en daarin het trainen vernomen daar ging men in Meppel lekker van start.

Het goed kunnen voorbereiden op een wedstrijd zal vaker lastig zijn. Alle velden bezet, er was een hoekje vrij… Iets waar vele verenigingen mee zitten. Te weinig velden en te veel wedstrijden. Mooi wel de drukte en alle voetballers te zien.

Het was een leuke wedstrijd, beide teams zochten de aanval. MSC meer de lange bal met daarin veel gevaar, Steenwijk probeerde het met combineren en diepte. Dat ging soms erg goed maar soms ook erg matig en zo kon MSC snel omschakelen, een wapen van dit team.

Steenwijk mag ingooien op de helft van MSC. Balverlies en binnen enkele aanrakingen ligt de 1-0 er in. Het gretige Steenwijk stond hier echt te aanvallend, al maakt MSC het keurig af.
Vrij snel komt Steenwijk terug en maakt twee keurige doelpunten. Aansluiting, actie maken, oog voor het doel en afleggen. Een keurige 1-2 met de rust.

In de tweede helft vele omzettingen. Elke speler moet minuten maken en niet om de 10 minuten maar even naar de kant.

Een onnodige sliding daar krijgt MSC terecht een strafschop. Met rugdekking en hulp was deze ingreep niet nodig maar wel weer leerzaam. MSC benut deze kans prima en maakt de 2-2.

MSC kreeg meer geloof maar Steenwijk stond vrij goed en kreeg vele kansen. Zelfs bij een aantal overtredingen daarin bleef de groep rustig en bij zijn eigen werk en team, keurig! Duels, een overtreding en meer dat is voetbal en gebeurde van twee kanten. Mooi om te zien dat Steenwijk soms even mopperde maar het daar ook bij bleef. Lekker ballen samen.

Steenwijk weet door vrij aardig spel nog uit te lopen naar een 2-5 en gezien de gehele wedstrijd is de overwinning verdiend. MSC was soms erg gevaarlijk met de lange bal, Steenwijk had meer balbezit en speelde samen iets beter en kreeg meer kansen.

Onder aan de streep: Een leuke wedstrijd in Meppel en leerzaam voor beide teams.