Opnieuw bekerwinst voor JO17-1. Ruinerwold wordt geklopt met 5-1

16 september 2019 13:15

Voor de tweede wedstrijd in de poule-fase beker mocht donderdag Steenwijk JO 17 naar Ruinerwold. Na een prima ontvangst en bespreking begonnen de mannen op een heel mooi veld wat rommelig. Kwam vast mede door het veel omzetten, iedereen laten spelen en ook spelers in deze korte periode samen eens elders zien spelen.
De tactiek van Ruinerwold is al snel duidelijk. Of de prima spelende 10 die uit de aanval trok inspelen of erg snel diepte zoeken op een snelle en behendige speler. Dit had Steenwijk aardig onder controle maar soms liepen de mannen van JO 17 weer te aanvallend en stond er regelmatig een 1 op 1. Gelukkig was men defensief bij de les en werden vele duels gewonnen. Het kort dekken en veld klein maken is wennen maar werpt zo nu en dan al echt zijn vruchten af.
Na ongeveer 16 minuten krijgt Maarten de ruimte. Duco kwam in de bal, trok uit de spits en dat gaatje was aan Maarten wel besteed. Een mooie solo met een keurige afronding, 0-1. Niet veel later is er een prima opbouw en aanval via rechts. Hidde komt er goed door en schiet bijzonder fraai de 0-2 binnen maar…. Een speler van Ruinerwold lag op de grond met een hand op het gezicht en de prima scheidsrechter floot net voor het schot van Hidde om aandacht te geven aan de speler op de grond. Heel jammer voor Hidde, wat een aanval en wat een afronding! Gelukkig kon de speler van Ruinerwold vrij snel weer lekker door met voetballen.
Tijdens de rust kort wat zaken doorgenomen en alle wissels komen er in. Weer wat omzettingen maar mooi hoe de groep het samen pakt. Men lijkt wel een voorkeur te hebben voor de tweede helft. Bij MSC ging het lekker en in Ruinerwold was de tweede helft van v.v. Steenwijk JO 17 ook een stuk beter.
Na 55 minuten schiet Maarten vanaf ongeveer 16 meter de bal zeer fraai in de verre hoek, 0-2. Heel snel na de 0-2 weet Jurre bij een corner keurig de 0-3 binnen te werken. Net bekomen van wat mooie aanvallen en een gretig Steenwijk ligt de bal er weer snel in. Maarten, voor het eerst vanaf het middenveld maakt de 0-4. Soms melden spelers aanvallers te zijn maar blijken ze misschien meer middenvelder te zijn en kunnen ze meer combineren en hun loopvermogen kwijt?….
Na de 0-4 wil de trainer maar één ding. De 0 houden en proberen de wedstrijd gecontroleerd uit te spelen. Dat lijkt met een zeer gedreven groep nog wat lastig. Men bleef maar gaan en Ruinerwold weet de 1-4 te maken na een slordige opbouw waarin de verdediging iets te veel vooruit dacht. De aanvaller van Ruinerwold maakt de fout wel keurig af en schiet de bal beheerst in de verre hoek.
Het toetje is vlak voor tijd waar Jurre, die controlerend op het middenveld prima speelde en via een fraai schot de eindstand op het scorebord zette, 1-5.
Het geheel net zo blij elkaar, slechts drie keer getraind en twee wedstrijden in zeer korte tijd.
De sfeer is vanaf dag één top, de resultaten zijn prima maar er zit nog veel meer in het vat. Van A naar B…. men is onderweg en volgens trouwe supporters zijn er al mooie stappen gemaakt. Het seizoen is nog lang, er gaat nog veel mis maar de eerste stappen zijn gezamenlijk gezet.
Dank aan Onno, keeper JO 19 (slechts 15 jaar, prima talent) die ons ondersteunde waar Dedmer genoot van een heerlijk schoolkamp in het fraaie Parijs.