Van de voorzitter, eerste reactie op "fusie op de lange baan".

3 juli 2020 20:00

De kogel is door de kerk! Helaas moeten we constateren dat onze gezamenlijke inspanningen er vooralsnog niet toe hebben geleid dat we gaan fuseren met onze blauw-gele buurman. Een lange periode van overleggen, wederzijds vertrouwen, maar soms ook wantrouwen, een quick scan, het coronatijdperk en noem maar op, hebben beide verenigingen doen inzien dat de fusietijd kennelijk nog niet rijp is.

Ook duidelijk lijkt dat we van de overheid niet te veel hoeven en kunnen verwachten in het huidige tijdperk. Die heeft, de media staan er vol mee, al genoeg problemen met hun eigen financiële huishouding.  De fusieplannen gaan even de koelkast in hetgeen natuurlijk niet wil zeggen dat we niet meer in gesprek met elkaar blijven. Natuurlijk blijven we samenwerken daar waar mogelijk en wellicht volgt er ergens in de  komende jaren een nieuwe poging die dan misschien wel zal slagen.

Ik wil niet volstaan met het enkel plaatsen en mailen van een klinisch persbericht en vandaar even een kort woordje van mij. En gaan we nu bij de pakken neer zitten? Ben je gek! We moeten weer vol gas geven met onze eigen vereniging en van onze club een nog mooier geheel maken dan dat het al is.  Dat mag ook wel eens gezegd worden! Met dank aan onze vele vrijwilligers!

Tot slot maak ik van deze gelegenheid gebruik jullie te attenderen op de eerstvolgende Algemene Ledenvergadering. Deze staat gepland op 3 oktober en ik weet zeker dat we deze geschiedenis dan nog even de revue laten passeren.

met sportieve groet,

Jan van Rosmalen