Combinatieteam Old Stars wint Vegro-toernooi PEC Zwolle

6 april 2022 17:15

Een combiteam van spelers van drie voetbalclubs uit deze regio heeft op dinsdag 5 april het Old Stars toernooi van PEC Zwolle gewonnen.

Drie spelers van Walking Football Steenwijk, één van Vitesse’63 uit Koekange en drie van HZVV uit Hoogeveen vormden samen het combiteam dat de naam HSV droeg naar de beginletters van de drie voetbalclubs. Het toernooi, waaraan tien teams deelnamen met 60-plussers, vond plaats op Sportcampus De Pelikaan in Zwolle. Aanvankelijk was het de bedoeling om buiten te spelen, maar vanwege de regen week de organisatie uit naar de indoorhal op de campus.

Mooie revanche
Het combiteam won de vier poulewedstrijden met overmacht. Het vijftal combineerde goed en speelde beheerst. De Steenwijkers Frans van der Velden en Jan Brouwer waren vaak degenen die scoorden. Tegenstanders waren FC Meppel, PEC Zwolle 2, vv SVI en Z.A.C. In de finale trad het combiteam HSV aan tegen de winnaar van de andere poule: Vitesse’63. Die wedstrijd werd gewonnen met 5-3. Vooral voor de Steenwijkers voelde dit als een mooie revanche. In de competitie verloren zij immers in de vierde ronde op 25 maart van Vitesse’63, waardoor ze het kampioenschap misliepen.