Vv Steenwijk Old Stars wordt tweede op toernooi in Koekange

1 oktober 2022 9:30

De Old Stars van vv Steenwijk zijn vrijdagmiddag 23 september knap tweede geworden op het Walking Footballtoerno0i op de velden van Vitesse’63. In de finale verloor het team van 60-plussers van Rohda Raalte.

Maar liefst 19 teams uit Overijssel en Drenthe deden vrijdagmiddag mee aan het toernooi. In de poulefase won vv Steenwijk drie wedstrijden en speelde het één wedstrijd gelijk. De winst op gastheer Vitesse’63 met 3-0 deed het team veel genoegen. Vooral ook omdat het team afgelopen voorjaar nog verloor van de mannen uit Koekange in de onderlinge competitie.

Als poulewinnaar speelde vv Steenwijk nog twee kruisfinales. De eerste wedstrijd tegen HZVV uit Hoogeveen werd met 2-0 gewonnen. De spelers lieten zien het tikkie-takkie voetbal goed te beheersen. In de finale tegen Rohda Raalte stond het na 13 minuten nog 0-0. Beide teams mochten daarna penalty’s nemen. Vanaf de middenstip schot Rohda Raalte twee van de drie penalty’s raak, terwijl Steenwijk maar één keer wist te scoren.

Met het goede resultaat op het toernooi kan vv Steenwijk Old Stars met zelfvertrouwen gaan beginnen aan de onderlinge competitie, die gespeeld gaat worden van oktober tot en met maart. Hieraan doen in totaal acht voetbalverenigingen mee.