Vv Steenwijk Oldstars handhaaft zich op tweede plek

16 november 2022 18:30

Vv Steenwijk Old Stars staat na de op dinsdag 15 november gespeelde competitiewedstrijden nog steeds op de tweede plaats in de ranglijst. Ook de koploper is nog dezelfde: HZVV. Gastheer FC Meppel zakt een plek, terwijl Vitesse ‘63 nu derde is.

De rood-witten treffen in de eerste wedstrijd koploper HZVV. Jan Brouwer scoorde halverwege de wedstrijd de 1-0. Hoewel de verdedigers dinsdag goed op hun plek staan, weten de spelers uit Hoogeveen toch een bres te slaan in de verdedigingsmuur. De wedstrijd eindigt in 1-1.

Tegens het zwakkere Dedemsvaart duurt het vrij lang voordat vv Steenwijk de eerste goal maakt. Hij komt uiteindelijk van de schoen van Frans van der Velden. Oud-trainer Kees de Jonge, die sinds kort zich bij de Oldstars heeft gevoegd, scoort de 2-0. Daar blijft het bij. De Steenwijkers verzuimen hun overwicht tegen de hekkensluiter in een hogere score uit te drukken.

De derde wedstrijd van 20 minuten speelt vv Steenwijk tegen nieuwkomer IJVV. Ook deze wedstrijd wordt gewonnen met 2-0. Doelpuntenmakers zijn Frans van der Velden en Frank Lewis. Opnieuw geeft het team weinig weg, maar is het bescheiden wat het doelpuntenaantal betreft.

Al en met al kan vv Steenwijk toch tevreden zijn. In de ranglijst hoeft het alleen maar HZVV voor zich te dulden, dat 14 punten uit 6 wedstrijden bij elkaar sprokkelde. Vv Steenwijk heeft 13 punten. De derde speelronde is op 8 december in Hoogeveen, waar HZVV de gastheer is.