Nieuwe trainers vv Steenwijk 1 stellen zich voor

23 februari 2023 21:00

Hieronder stellen de nieuw trainers van vv Steenwijk 1 zich aan je voor.

Erik van de Meulen

Mijn naam is Erik van der Meulen, 48 jaren jong, getrouwd met Leonie en vader van Eran (20) en Janine (18). Vanaf volgend seizoen sta ik na een afwezigheid van 9 jaar, weer als een van de twee trainers voor de selectie van vv Steenwijk 1. Deze keer ga ik dit samen doen met Harm Spijker.

Vv Steenwijk is voor mij natuurlijk bekend terrein aangezien ik hier al vanaf mijn 6e levensjaar rondloop. In die 42 jaar heb ik als speler, jeugdtrainer, hoofdtrainer en gewoon lid veel gezien en meegemaakt. Opmerkelijk en leuk genoeg , zijn er nog een heleboel mensen die deze gehele periode meegemaakt hebben en ook nog gewoon op de club rondlopen.

Ondanks het feit dat Steenwijk nu 5e klasse speelt, denk ik dat het nog steeds een ere baan is als je trainer mag zijn van deze club. Het doel is natuurlijk om op de langere termijn de club weer op een hoger niveau te brengen waarbij we oog moeten hebben voor de totale vereniging. Hoe dit zich in de praktijk gaat ontwikkelen is een beetje koffie dik kijken. Uiteraard gaan Harm en ik daar waar mogelijk wedstrijden kijken en een plan de campagne maken voor het nieuwe seizoen. Maar zoals Harm het bij zijn aanstelling als trainer van Pesse zo poëtisch omschreef, we zijn voetbaltrainers, geen tovenaars. Dus realistisch blijven, plezier maken maar wel willen presteren en dan gaan we zien wat de toekomst gaat brengen.

Harm Spijker

Ik stel me graag even voor aan iedereen die betrokken is bij vv Steenwijk. Ik ben Harm Spijker, 48 jaar, getrouwd en met twee kinderen woonachtig in de omgeving van Vledder.

Inmiddels ben ik zelf alweer 2 jaar lid van vv Steenwijk en speel ik op Vrijdag 7X7 35+.

Rond mijn 33ste, ben ik gevraagd om als trainer aan de slag te gaan met een 019 team waarbij ik het enthousiasme voor het trainersvak al snel wilde uitbouwen met kennis en kunde. Als assistent bij 2e klasser Hellevoetsluis heb ik de eerste echte trainersstappen in het seniorenvoetbal gezet waarna ik al snel als hoofdtrainer aan de slag mocht bij Perkouw. In mijn eerste jaar promoveerde we direct naar de 3e klasse, wat als beginnend hoofdtrainer natuurlijk een mooie belevenis was. Verder ben ik daarna trainer geweest van het “bekende” FDS-team in Havelterberg, waarbij ik o.a. met Clint Kruisweg en Nick Jansen een mooi seizoen heb beleefd. Na vv Minnertsga mocht ik bij Pesse op zondag in de 2e klasse aan de slag waar ik met veel plezier nu trainer ben. Daarnaast ben ik als (jeugd) trainer actief geweest bij Feyenoord, alwaar ik diverse leeftijdscategorieën heb mogen trainen en mooie maatschappelijke projecten heb mogen begeleiden. Dat een deel van het rijtje clubs niet in het Noorden ligt komt omdat ik bijna 6 jaar geleden hier ben komen wonen.

Trainer zijn bij een voetbalvereniging vraagt veel tijd en aandacht en die lat ligt bij mij hoog. Ik kom met plezier kijken naar andere elftallen in de jeugd, wil me graag laten lenen om eens te sparren over voetbaltechnische zaken, daarnaast vraagt ook het voorbereiden van alle voorwaarden voor een goede prestatieve voetbalomgeving serieuze aandacht. Daarbij wil ik ook genieten van het verenigingsleven. Zo zie ik mijn hobby en zo wil ik mijn hobby ook graag beleven.

Mijn werk vraagt echter soms gewoon wat extra tijd en hoe mooi is het, om dit bij je eigen vereniging, samen met Erik vd Meulen op te pakken die hetzelfde had aangegeven. Vv Steenwijk wil weer omhoog, maar wel met een scherp beleid voor de lange termijn. Graag een klasse hoger, maar wel met een betrokken Steenwijks elftal, het liefst met spelers die een binding, toekomst en/of verleden hebben met de club. Je mag van ons als trainersduo verwachten dat we met volle overgave hier een belangrijk steentje aan bij gaan dragen. Dat is geen druk vanuit de club, maar wel een lat die wij als trainers zelf hebben neergelegd. Niet alleen voor een periode, maar voor een langere termijn willen we succesvol zijn met en voor vv Steenwijk.