Alle kids doen mee met Stipt Kidsfonds van VV Steenwijk

2 december 2016 14:45

Met trots en voldoening laten wij weten dat met de hulp van Stichting Stipt env
de sponsorcommissie van de voetbalvereniging Steenwijk het Stipt Kidsfonds isv
geboren: een fonds , dat het mogelijk maakt dat alle kinderen kunnen meedoen aan leuke activiteiten, die door de club worden georganiseerd. Daarbij moet worden gedacht aan bijvoorbeeld het pinksterkamp.

Het idee is ontstaan na een gesprek met Herman Torn, financieel zorgconsulent bij de Stichting Stipt. Deze organisatie biedt ondersteuning bij geldzaken en diensten, zoals thuisadministratie,  gehele of gedeeltelijke overname van het beheer van de inkomsten/uitgaven en de administratie daarvan.  De ondersteuning bestaat uit maatwerk en een persoonlijk plan. Door deze hulp te bieden en tevens voorlichting, advies en praktische ondersteuning te geven komen en blijven geldzaken op orde.

Vanuit zijn functie komt Herman Torn veelal in aanraking met personen en gezinnen, die financieel op een minimum leven. In een dergelijke situatie worden vaak kinderen de dupe, waardoor zij vaak niet kunnen sporten, omdat daarvoor simpel geen geld voorhanden is. Via het jeugdsportfonds kan de contributie van een sportvereniging worden betaald. De kosten voor extra activiteiten van de club met een eigen bijdrage worden echter niet vergoed. Stichting Stipt wilde daarom iets doen voor deze kinderen en zo ontstond het idee voor een Kidsfonds.  Vanuit het Stipt Kidsfonds kunnen alle extra kosten worden vergoed, zodat ook kinderen die op een minimum moeten leven kunnen meedoen met de activiteiten die de voetbalvereniging Steenwijk biedt.

VV Steenwijk zoekt nog meer sponsoren/donoren die dit kidsfonds een warm hart toedragen en verder vorm kunnen geven.  Alle gelden worden gebruikt voor jeugdactiviteiten en kinderen die reeds bij de club bekend staan vanuit het Jeugdsportfonds. Voor meer info of een bijdrage kan contact worden opgenomen met Sandra Vos via [email protected]