Team-informatie

Over Old Stars Walking Football VV Steenwijk 60+

VV Steenwijk is een voetbalvereniging die staat voor plezier, passie, saamhorigheid, respect en sportiviteit. Een fijne vereniging voor jong en oud.

Sinds 2019 spelen mannen en vrouwen Walking Football. We trainen elke woensdagmorgen van 9.45u. – 11.00u.

Na afloop is er koffie en thee in de kantine en af en toe koek en gebak als een jarige trakteert. Erg gezellig met veel voetbalhumor. Via WhatsApp houden wel elkaar op de hoogte.

Inmiddels telt de groep 20 mannen en 6 vrouwen. Hilda Knol verzorgt de training.

WF09-11-21.jpg

Regionale competitie

We doen mee met de regionale competitie.

Er zijn 5 wedstrijddagen met teams als: VV Steenwijk, Vitesse ’63, HZVV, FC Meppel, HHC, IJVV, Zuidwolde en Emmen.

Ook doen we regelmatig, met succes, mee met toernooien. De deelname aan de competitie en toernooien is op vrijwillige basis.

De 10 gouden regels voor Walking Football

1. Het rennen met de bal is niet toegestaan
  2. Het maken van slidings is niet toegestaan
  3. Indien de bal de zijlijn of achterlijn is gepasseerd, wordt de bal met de voet weer het spel ingebracht. Dit kan door intrappen of indribbelen (bij alle spelhervattingen moet de tegenstander 3 meter afstand nemen)
  4. Het spel begint door middel van een aftrap in het midden van het veld
  5. Buitenspel is niet van toepassing
  6. De bal mag niet boven heuphoogte worden gespeeld
  7. Een vrije trap is te allen tijde indirect (3 meter afstand voor de tegenstander)
  8. Er zijn geen keepers
  9. Lichamelijk contact is niet toegestaan en wordt bestraft met een indirecte vrije trap
  10. Scoren van eigen helft mag niet

Onze sponsors

De wedstrijdkleding, rood-wit, wordt beschikbaar gesteld door VV Steenwijk. Shirt, broek en kousen.

Tom Holtzer van Van Campen & Dijkstra  Verzekeringen en Hypotheken / Regiobank is onze shirtsponsor.

Wil je een keer meedoen?

Kom gerust eens een aantal keren vrijblijvend meetrainen.
De contributie bedraagt € 108,- per jaar.

Meer informatie

Meer informatie is in te winnen bij Jan Brouwer, Frans vd Velden en Jan van Rosmalen. Voor contact informatie klik op de naam hieronder in de lijst.