Alle kids doen mee met Stipt Kidsfonds van VV Steenwijk

18 april 2017 12:00

Met trots en voldoening laten wij weten dat met de hulp van Stichting Stipt en de sponsorcommissie van VV Steenwijk het Stipt Kidsfonds geboren is.

Een fonds waardoor alle kinderen van 6 tot en met 22 jaar, mee kunnen doen bij leuke activiteiten georganiseerd door de club, zoals pinksterkamp en andere activiteiten.

Het idee ontstond na een gesprek met Herman Torn. Hij is financieel zorgconsulent bij Stichting Stipt. Een organisatie die ondersteuning biedt bij geldzaken en bieden diensten aan zoals thuisadministratie, gehele of gedeeltelijke overname van het beheer van de inkomsten, uitgaven en de administratie hiervan. De ondersteuning bestaat uit maatwerk en een persoonlijk plan. Zij komen waar nodig thuis en bieden tevens voorlichting, advies en praktische ondersteuning, zodat geldzaken op orde komen en blijven.

Vanuit zijn functie komt Herman Torn veelal in aanraking met mensen / gezinnen die financieel op het minimum leven. De kinderen en jongeren worden vaak de dupe in deze situaties en kunnen vaak niet sporten, omdat hier simpel weg geen geld voor is.

Via het jeugdsportfonds kan de contributie van een sportvereniging betaald worden, maar extra activiteiten georganiseerd door de club met een eigen bijdrage worden niet vergoed.

Stichting Stipt wilde dan ook iets doen voor deze kinderen en jongeren en zo ontstond het idee voor een Kidsfonds. Vanuit het Stipt Kidsfonds kunnen alle extra kosten vergoed worden, zodat ook kinderen die op een minimum moeten leven, kunnen mee doen met de activiteiten die VV Steenwijk biedt.

Ouders van leden, maar ook jongeren tot 23 jaar die op 130% van het minimum leven kunnen een beroep doen op een bijdrage vanuit het Stipt Kidsfonds.

VV Steenwijk zoekt nog meer donoren die dit kidsfonds een warm hart toedragen en verder vorm kunnen geven. Alle gelden worden gebruikt voor jeugdactiviteiten en kinderen/jongeren die reeds bij de club bekend staan vanuit het Jeugdsportfonds. Ouders/verzorgers van deze kinderen zullen te zijner tijd benaderd worden en er zal binnenkort een aanvraagformulier op de website van VV Steenwijk beschikbaar komen met uitleg van de aanvraagprocedure.

Aan het einde van dit voetbalseizoen zal het Stipt Kidsfonds omgedoopt worden in het RoWi Kidsfonds naar onze mooie clubmascotte RoWi.

Wilt u nu al dit mooie kidsfonds steunen, dan kunt u grote en/of kleine bedragen doneren via het rekeningnummer van VV Steenwijk NL04INGB0001234661 o.v.v. Kidsfonds.

Wilt u meer info stuur dan een mail naar Sandra Vos via [email protected]