Over de Sponsorcommissie

Sponsorcommissie streeft naar win-win situatie

Voetbalvereniging Steenwijk is de oudste voetbalclub van Steenwijkerland, kent een rijke historie en heeft een groeiende groep actieve leden. Mede hierdoor kan onze club een mooie plek zijn om sponsoren de gelegenheid te geven om zichzelf te presenteren. De sponsorcommissie van VV Steenwijk is dan ook met een duidelijk plan bezig om (nieuwe) sponsoren aan de club te binden.

Insteek van sponsoring is om te zoeken naar mogelijkheden waar beide partijen voordeel van hebben. Echt samenwerken dus!
Wij gaan voor samenwerken op basis van de onderdelen van de hiernaast afgebeelde ‘ Schijf van Vijf’. Begrippen als Openheid, Degelijkheid, Plezier, Respect en Flair zijn de uitgangspunten van ons handelen.

Ons grootste doel is het creëren van FANS, voor zowel de sponsor als de club. Wij trekken alles uit de kast om uw doelgroep of klanten te bereiken. Hiervoor zetten we al onze ter beschikking staande middelen in. Denk daarbij aan social media, onze website, eigen pagina in Rond de Toren, de narrow-casting in de kantine en onze speciale doek signing langs de lijn. Daarnaast bieden wij de mogelijkheid uw bedrijf sponsor van de maand te maken.

Wij denken niet alleen aan de meest voor de hand liggende reclame-uitingen maar proberen samen met u out-of-the box te denken. Bijvoorbeeld door het organiseren van ludieke acties zoals bijvoorbeeld i) een kortingsbonnenboekje, ii) verlotingen/promotie van uw producten, iii) testritten op de parkeerplek iv) drive-in op het terrein v) proeverijen of vi) sociaalmaatschappelijke sponsoring aan het Rowi Kids Fonds.  Het belangrijkste is dat wij uw wensen goed (leren) kennen zodat wij kunnen proberen daar gezamenlijk op een bijzondere, ludieke en opvallende wijze invulling aan te geven.

We maken geen verwachtingen die wij niet kunnen waarmaken. “Natuurlijk geeft dat beperkingen in met wie wij zaken kunnen en willen doen, maar de andere kant is dat we hierdoor wel een goede en langdurige samenwerking kunnen aangaan met een uiteindelijk tevreden sponsor”, aldus Sandra Vos.

Lianne Dolstra voegt toe: “De kernwaarden van de schijf van 5 zijn wat ons betreft helder en duidelijk. Misschien is FLAIR hierin een wat vreemde eend in de bijt, maar ter verduidelijking, FLAIR is voor ons, gemakkelijk in de omgang, maar heeft ook veel met uitstraling en houding te maken. Sponsoruitingen zoals logo’s e.d. proberen wij opvallend te integreren in onze huisstijl. Hierdoor denken wij duidelijker te communiceren naar onze gasten en daarmee onze sponsors zichtbaar te presenteren.’

‘’Onze club heeft een aantal sterke evenementen, die we samen met een sponsor nóg sterker willen maken. Voor het jaarlijkse PINKSTERKAMP bijvoorbeeld zijn we op zoek naar een sponsor die iets heeft met kamperen of outdoor.

Sponsoren die interesse hebben in een gesprek kunnen via [email protected] contact met ons opnemen.