Sponsorcommissie trekt beleid door.

Voetbal Vereniging VV Steenwijk is een levendige club met een rijke historie en een groeiende groep actieve leden. De sponsorcommissie van VV Steenwijk bestaande uit Lianne Dolstra,  Gerrit Oosterhuis en Sandra Vos, is met een duidelijk plan bezig om (nieuwe) sponsoren aan de club te binden. De sponsorcommissie is een dynamisch en enthousiast team dat graag zaken wil doen, waar beide partijen beter van worden.

Onze aanpak is nauw verbonden met het clubbeleid. Waarbij “verenigen” het hoogste doel is. Wij zijn van mening dat een sponsor naast geven ook moet krijgen net als onze leden. Echt samenwerken dus! Het beleid is gericht op 5 kernwaarden gebonden in de “schijf van vijf” Openheid, Degelijkheid, Plezier, Respect en Flair.

Schijf van 5w

Ons grootste doel is het krijgen van FANS. Voor zowel de sponsor als de club. We willen voor de sponsors alles uit de kast trekken om hun doelgroep of klanten te bereiken. Hiervoor zetten we natuurlijk al onze middelen in. Denk daarbij aan alle social media, de kantine TV , de nieuwe signing langs de lijn van onze velden etc.

Maar we denken niet alleen aan de meest voor de hand liggende reclame uitingen via shirtsponsoring en bord en doek reclame. We proberen samen met de sponsor ook out-of- the box te denken. Bijvoorbeeld het organiseren van ludieke acties, zoals het geven van goodybags, kortingsbonnen, testritten op de parkeerplek, drive-in op het terrein of organiseren van proeverijen. Het belangrijkste voor ons als commissie is dat we de wensen van onze sponsors goed kennen en proberen daar invulling aan te geven.

We gaan geen verwachtingen wekken die we niet kunnen waarmaken. “Natuurlijk geeft dat beperkingen in met wie we zaken kunnen en willen doen maar de andere kant is dat we hierdoor wel een goede en langdurige samenwerking aan kunnen gaan met een uiteindelijk tevreden sponsor” aldus Sandra Vos.

Lianne Dolstra voegt toe: “De kernwaarden van de schijf van 5 zijn wat ons betreft helder en duidelijk, misschien is FLAIR hierin een wat vreemde eend in de bijt, maar ter verduidelijking, FLAIR is voor ons, gemakkelijk in de omgang, maar heeft ook veel met uitstraling en houding te maken. Sponsor uitingen zoals logo’s e.d. proberen we een opvallend te integreren in onze huisstijl. Hierdoor denken we duidelijker te communiceren naar onze gasten en daarmee onze sponsors zichtbaar te presenteren.

We hebben zorgvuldig gekeken naar de behoefte van onze club en die proberen we te koppelen aan sponsors. Onze club heeft een aantal sterke evenementen die we samen met een sponsor nog sterker willen maken. Voor het jaarlijkse PINKSTERKAMP bijv. zijn we op zoek naar een sponsor die iets heeft met kamperen of outdoor. Voor onze jeugdtoernooien zijn we in gesprek met een organisatie die gebruik wil maken van de toestroom aan mensen van buiten Steenwijk. Onze toernooien zijn sterk bezocht met teams uit Noord- en Midden Nederland.

Sponsors die interesse hebben in een gesprek kunnen via [email protected] contact opnemen.