Perikelen rondom het tweede; afscheid van Martijn de Vries.

12 oktober 2017 9:30

Dan ben je een kersvers bestuur en dan merk je direct dat besturen niet altijd even gemakkelijk is. Zo hebben we de afgelopen weken te maken gehad met personele problemen bij het tweede en kregen wij het dilemma voorgeschoteld om dat elftal al dan niet terug te trekken uit de competitie. Martijn de Vries, de zeer bevlogen trainer van dat team, kreeg er bijna letterlijk een punthoofd van; tot zaterdagavond laat van alles moeten regelen en bij hem was het punt bereikt dat hij de handdoek in de ring zou gooien. Martijn heeft het bestuur om een besluit gevraagd.

En wij trekken het ons aan. Wij hebben, door allerlei omstandigheden, Martijn niet kunnen bieden waar hij ‘recht’ op had: een selectie voor het tweede van een man of 20. Dan, dat weten we uit een recent verleden, is Martijn op z’n best en kan hij al zijn enthousiasme op een team overbrengen. Helaas is het anders gelopen en had hij geen 20 man tot zijn beschikking.

Het was nu pappen en nat houden maar het bestuur heeft besloten het tweede niet terug te trekken. Wij wilden Martijn echter ook niet laten doormodderen. Daarvoor hebben wij te veel respect voor de trainer, maar ook zeker voor de mens Martijn de Vries. Woensdag hebben wij een goed gesprek gehad met Martijn en besloten de samenwerking te beëindigen. Zoals dat dan heet ‘in goed overleg’ maar dat was hier zeker aan de orde. We meenden zelfs een vleugje opluchting bij Martijn waar te nemen. Even rust.

Hoe nu verder. Met voetbaltechnische zaken gaat bekeken worden hoe de situatie rondom het tweede zal worden aangepakt. Wij wensen Martijn in elk een mooie club (of sabbatical) toe en wij sluiten zeker niet uit Martijn nog eens bij onze vereniging als trainer te verwelkomen.

Het bestuur van de vv Steenwijk.