Het samenwerkingsteam van d’Olde Veste en VV Steenwijk, JO17-4

30 oktober 2018 10:15

Het voetbalseizoen is alweer een tijdje geleden begonnen. En nou heeft onze leider Klaas bedacht dat er twee spelers uit mijn team iets mogen schrijven over ons samenwerkingsteam. Ben ik even blij dat ik één van de twee gelukkigen ben (ahum). Nou vooruit.

Ik zal wel uitgekozen zijn, omdat ik als enige in het team al een jaar ervaring heb als Roodwitter met die blauwgelen. En het is nog leuk ook.

We hebben een gezellig, leuk, maf en soms ook raar team. Twee leuke coaches (Danny en Klaas), een trainer die nog wel eens de tijd vergeet (Buis) en geregeld winnen we onze wedstrijden. Ondertussen hebben we 6 keer gespeeld waarvan we er 4 van hebben gewonnen. Ofwel noem ons het AZ van onze competitie. Het is wel een beetje jammer dat OV ons op een achterafveldje met nauwelijks gras laat trainen. Nu zien maar heel weinig mensen hoe goed we eigenlijk zijn. Onze wedstrijden spelen we bij VV Steenwijk, zo is het mooi verdeeld.

Op de foto staan de helden van mijn team, boven (vlnr): slidingkoning Joran, goaltjesdief Maarten, kletsmajoor Jarnick, de onmisbare Jaron, stofzuiger Daan en onze vaak betrouwbare sluitpost Onno. Onder (vlnr): drie pingeldozen op een rijtje Achmed, Emir en Yannick, “stijf links” Yonathan, bitchy girl Nilou (ikzelf) en spring-in-het-veld Ricardo. Inmiddels is die laatste vervangen door een nieuwe spring-in-het-veld: Chris. Voor de geïnteresseerden: plaatje 294 uit het boek van d’Olde Veste.

Klaas, ik hoop je verwachtingen met dit literair hoogstandje volledig te hebben waargemaakt. Met de groeten van jouw linksback, Nilou.