The day after (van de voorzitter)

9 november 2018 8:15

Zo voelt het wel een beetje, een dag na de bekerwedstrijd Steenwijk – Olde Veste van woensdagavond. Als je als 4de klasser de poulefase doorkomt van het bekertoernooi hoop je op een thuiswedstrijd tegen een club die niet veel hoger speelt. Als je dan buurman Olde Veste loot , de al jarenlange 1ste klasser, en dan ook nog op een doordeweekse avond is het wel even slikken. Welliswaar een thuiswedstrijd maar op een hoofdveld zonder verlichting heb je er niet zoveel aan. We hebben getracht de wedstrijd naar de zaterdagmiddag te verplaatsen, maar daar heb je in dit geval ook de hulp nodig van de competitie tegenstander van de zondag er na en ja, als die dan niet mee wil/kan werken blijven er niet zoveel mogelijkheden over.

Maar dankzij de inmiddels veel geroemde vrijwilligers ligt (zelfs) ons trainingsveld er zeer goed bij en bracht de uitkomst. De Gemeente werkte zeer goed mee en verstrekte ons de verplichte veldafzetting in de vorm van meer dan 100 dranghekken en gaf opdracht de trainingsverlichting uit te breiden naar een wedstrijdverlichting. De KNVB verleende vervolgens medewerking door dispensatie te verlenen voor het spelen op dit veld, veld 2.
Dat samen waren de ingrediënten om de wedstrijd te kunnen spelen, maar wat onze leden er vervolgens van gemaakt hebben overstijgt alle verwachtingen, in ieder geval de mijne.
De dranghekken moesten dinsdag geplaatst worden en woensdag direct na de wedstrijd weer op de staanders terug worden geplaatst, er moest voor (verplichte) dug-outs worden gezorgd. Een jeugdtrainer kwam met het idee ballenjongens te regelen (er zouden namelijk in het donker wel wat ballen kunnen verdwijnen) en voerde het vervolgens zelf uit, er stond voor de wedstrijd een pastabuffet klaar voor de selectie, er was voor een uitgebreid ontvangst voor het bestuur van OV, pers en sponsoren gezorgd etc etc. Onze kersverse Vr1 team regelde de programmaverkoop. Te veel om op te noemen maar genoeg om trots op te zijn.

Ik wil allen, die aan deze geweldige happening hebben bijgedragen ontzettend bedanken.
Wat een fijne vereniging!

Oh ja we hebben met 1-6 verloren van een tegenstander die veel beter was, maar zoals de pers schreef als leeuwen gevochten.

Jan van Rosmalen