Jarno Muis trekt voetbalschoenen weer aan, Kees de Jong terug op de bank bij vv Steenwijk.

23 oktober 2019 19:30

Zijn carrière als veldspeler zette hij op een lager pitje voor het hoofdtrainerschap bij onze hoofdmacht, maar het kriebelde. Het kriebelde dusdanig dat Jarno in overleg met mede-hoofdtrainer Ronny Venema heeft besloten zich aan te sluiten als veldspeler bij onze hoofdmacht.
Daarbij kwam ook nog dat Jarno stappen maakt op zijn werk waardoor hij vaker buitenlandse reizen zal moeten maken. ‘Als ik ergens voor ga dan doe ik dat altijd voor 100%. Ik ben er kort geleden achtergekomen dat mij dit vanaf de zijlijn wellicht niet meer gaat lukken, maar op het veld wel!’, legt Jarno uit.
‘Je merkt aan alles dat hij mee wil voetballen en daar al zijn energie en gedrevenheid aan wil besteden’ zegt Ronny, ‘Jarno kan ook echt iets toevoegen aan het team’. Gesprekken volgden en daarmee ook de zoektocht naar een nieuwe hoofdtrainer.
Via een betrokken mede-lid kwam VTZ op het spoor van oudgediende Kees de Jong.
Wij zijn verheugd dat de gesprekken met Kees zeer vlot en positief verliepen. VTZ is erg blij met de organisatie die ervan nu zal zijn: Jarno blijft de training leiden samen met Ronny op de woensdagen. Op de vrijdagen en zondagen zullen Ronny en Kees de leiding hebben en zal Jarno als veldspeler onderdeel zijn van de selectie.
Met Kees haalt vv Steenwijk een bekende en ervaren trainer binnen die zijn sporen heeft verdiend in de hogere klassen van het amateurvoetbal. Naast het hoofdtrainerschap bij vv Steenwijk leidt Kees ook het eerste team van zaterdagvereniging vv Blokzijl.
‘Die combinatie zal geen problemen of uitdagingen opleveren’, vertelt Kees. ‘Bij Blokzijl trainen wij op dinsdag en donderdag. Bij uitzondering zou ik ook nog de woensdag training kunnen leiden’.

Ronny en Kees werken samen op basis van gelijkwaardigheid zoals dat ook het geval was met Jarno.

Wij wensen Kees, Jarno en Ronny bijzonder veel succes.