Toernooidebuut Old Stars in koud Koekange

16 november 2019 11:15

Door Hilda Knol
Foto's Cobi Woudman

KOEKANGE – Walkingfootballclub Steenwijk heeft afgelopen vrijdagmiddag haar toernooidebuut gemaakt. In het koude Koekange streden de Steenwijkers tegen teams van Vitesse Koekange, HZVV
Hoogeveen en Dedemsvaart. Meedoen was belangrijker dan winnen.
Voor het eerst in de geschiedenis van Walkingfootballclub Steenwijk, in maart 2019 werd opgericht, deed het bijna complete team mee aan een toernooitje. Alleen de vrouwen hebben in september al
een toernooitje op de velden van gastheer VV Steenwijk afgewerkt. Met elf spelers vertrok het team vrijdag naar Koekange. Organisator Jos Kok van Vitesse Koekange zei voor aanvang: “ Ik kan nu al mededelen dat alle zes deelnemende teams gedeeld eerste zijn geworden ”. Meedoen was dus
belangrijker dan winnen. Daarom was het ook vanzelfsprekend dat drie spelers van Steenwijk de twee incomplete teams van de gastheren aanvulden. Het voordeel daarvan was dat niemand lang aan de kant hoefde te staan blauwbekken. Sportief!
Na de gezamenlijke warming-up, waaraan de drie vrouwen en circa 40 mannen meededen klonk om 14.15 uur het fluitsignaal van de eerste wedstrijden. Ieder team speelde vijf wedstrijden van een kwartier vlot achter elkaar door. In verband met de koude wind en lage temperatuur was dat prettig.
De wedstrijdjes verliepen redelijk sportief. Het ging er wel wat feller aan toe dan we tijdens onze eigen trainingen gewend waren. Na mate de wedstrijden vorderden gingen de scheidsrechters strenger fluiten. Voetballers die renden werden steeds vaker teruggefloten. Lichamelijk contact was ook uit de boze, evenals scoren vanaf de eigen helft.
Vierde Hoewel de uitslag er niet echt toedeed, kan ik het toch niet laten om de resultaten te vermelden.
Steenwijk won twee wedstrijden, speelde er een gelijk en verloor er twee.
Vitesse 1 won alle wedstrijden en mag zich de ongekroonde kampioen noemen. Dedemsvaart eindigde op de tweede plaats met 10 punten, Vitesse 2 werd derde met 9 punten en Steenwijk vierde met 7 punten. HZVV 1 en 2 sloten de rij met respectievelijk 3 en 0 punten. De derde helft speelde zich af in de kantine van Vitesse. Gelukkig zonder blessures kunnen we terugkijken op een mooi
toernooidebuut.