Signalen in de "markt"

24 september 2016 13:30

De voetbalmarkt is behoorlijk in beweging! Onvrede bij het hoofdbestuur van de KNVB wat gaat leiden tot vertrek van diverse goedbedoelende mensen en dichterbij het demissionaire bestuur van onze buurman OV’54. Ongetwijfeld ook goedbedoelende mensen die (ook nog eens vrijwillig) hun tijd besteden voor het plezier van velen.

Vervelende ontwikkelingen waarvan de oorzaak lastig is vast te stellen. Onbehoorlijk bestuur? Lastige leden? Onduidelijk beleid? Volgen van eigen belang? Wie het weet mag het zeggen.

Voor onze club is het des te meer duidelijk dat onderlinge communicatie over wat we doen en waarom we het zo doen meer en meer belangrijk wordt. M.n. het “verenigen” is een groot goed voor amateurclubs zoals de onze. Samen dingen doen, samen dingen bereiken, en samen daarvan plezier hebben, dát is eigenlijk wat verenigen in de kern inhoudt.

Het is voor de vereniging, de teams én voor jou als lid dan ook belangrijk dat jij , naast het trainen en voetballen en naast de derde helft beleven,  je ook eens wilt inzetten voor vrijwilligerstaken.

M.n. het “verenigen” is een groot goed voor amateurclubs zoals de onze.

Met onze commissies hebben we een duidelijke structuur voor de uit te voeren taken ingevuld. Wanneer JIJ een klein deel van een taak op je wilt nemen kunnen we sneller resultaten boeken.

Jouw hulp is dus echt noodzakelijk! De andere leden rekenen op jouw steun, zodat jij op anderen kunt rekenen.

De komende periode gaan we (opnieuw) inventariseren wat JIJ leuk vindt om te doen, of waar je heel goed in bent. Deze “skills” gaan we koppelen aan mogelijke taken binnen onze vereniging en vervolgens wordt je persoonlijk gevraagd voor één van de vele taken. Natuurlijk ben je vrij om NEE te zeggen. Maar je kunt jezelf ook eens afvragen of een JA niet veel leuker is.

Laten we ook vooral blij zijn met wat we al hebben en zuinig zijn op elkaar.

JOUW hulp is dus echt noodzakelijk!

Wij wensen de KNVB, OV ’54 en andere bestuurloze clubs veel wijsheid toe en een oprecht gemeend medeleven in de komende tijd.

Met vriendelijke groet,

Dick Helweg