Uitkomsten werksessie fusie/samenwerking met OV

21 april 2020 9:00

Door alle coronaperikelen heeft het nodige stilgelegen, ook bij ons. Inmiddels zijn we als bestuur weer begonnen met (digitaal) vergaderen en pakken we de draad weer op. Zo ook het proces rondom de fusie cq de samenwerking met onze buren. Daarover hebben we nog net voor de coronacrisis een werksessie met jullie gehouden. De resultaten daarvan delen we graag met jullie.

Hoe zat het ook alweer?
Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 24 januari jl. hebben wij van de leden de opdracht meegekregen om onze voorwaarden bij een fusie met d´Olde Veste met huisvesting aan de Parallelweg op te stellen. Als bestuur zijn we met die opdracht aan de slag gegaan. Nadat wij een beeld van onze voorwaarden hadden gevormd, hebben we deze voorwaarden bij jullie getoetst. Op 3 maart jl. hebben we dat gedaan. Meer dan 50 leden (excl. het bestuur) waren bij deze werksessie aanwezig. Via 10 verschillende stellingen werd er volop gediscussieerd en gestemd. Het was een mooie en zinvolle avond; ongetwijfeld gaan we zoiets vaker doen.

De uitkomsten
Alvorens wat te vertellen over de uitkomsten, is het belangrijk te herhalen dat de werksessie specifiek ging over een fusie gekoppeld aan een inhuizing van ons bij het complex van d'Olde Veste. De uitslagen geven onder meer aan dat leden gezelligheid in de vereniging heel belangrijk vinden, net als dat ieder lid dezelfde rechten en plichten moet hebben. Betere parkeermogelijkheden en aandacht voor duurzaamheid worden voor het complex als belangrijke voorwaarden genoemd. Tot slot geeft 76% van de aanwezige leden aan het eens te zijn met de stelling "zorg dat de samenwerking met OV goed blijft, maar blijf eerst maar op 2 locaties". Alle resultaten van de 10 stemmingen vind je in bijgaand document (LINK).
De door ons geformuleerde voorwaarden voor de fusie kun je in dit document vinden (LINK 2).

Hoe nu verder?
Als bestuur denken we nu volop na hoe we verder willen. Hiervoor gaan we eerst met d'Olde Veste om tafel de uitkomsten te delen en te bespreken. Datzelfde gaan we daarna ook met de gemeente doen. Zij willen ook graag weten hoe we de stand van zaken is en wat we van elkaar verwachten. Wordt vervolgd dus.

Heb je nog vragen, stel die gerust aan een van de bestuursleden.

Met vriendelijke groet,

bestuur VV Steenwijk