Maatregelen n.a.v. Covid-19 / Corona

10 augustus 2020 11:15

Ook onze geliefde voetbalclub ziet zich geconfronteerd met de maatregelen rondom het Corona virus. Dit betekent dat zij de richtlijnen moet volgen die de overheid heeft vastgesteld. In deze nieuwsbrief meer informatie hierover.

De kantine
De kantinecommissie heeft onlangs gebrainstormd over de regels van de overheid. De conclusie is dat de kantine open kan MAAR: dit kan alléén geschieden als IEDEREEN zich aan de regels rondom Corona houdt. Gebeurt dit niet dan kan de club dit op een forse boete komen te staan en dan praten we niet over honderden euro's....laat iedereen daar goed van doordrongen zijn. We vertrouwen er echter op dat iedereen oog heeft voor elkaars welzijn en het welzijn van de vrijwilligers in de kantine.

De kantine is open onder de volgende restricties:
1. Iedereen van 18 jaar en ouder houdt in de kantine en op de tribune 1,5 meter afstand tot personen van 18 jaar en ouder
2. De kantine heeft alleen zitplekken, maximaal 2 per tafel;
3. Zijn er geen zitplekken in de kantine meer beschikbaar, dan ga je naar de tribune. Ook met inachtneming van 1,5 meter afstand tot elkaar.
4. Betalen kan uitsluitend via PIN. Consumpties dienen vooraf betaald te worden. De bon krijg je mee en daarmee kunnen de consumpties bij de bar afgehaald worden.
5. Er is een looprichting aangegeven in de kantine. Iedereen dient deze te volgen.
6. Drankjes worden in plastic/kartonnen bekers geserveerd. Na gebruik deze direct in de vuilnisbak gooien;
7. Stoelen/tafels- en overig meubilair mogen NIET worden verplaatst.
8. De keuken is dicht. Er is alleen koffie/thee/fris/sportdrank/bier/wijn/chips en snoep te koop.

Vervoer naar wedstrijden
Samen reizen naar uitwedstrijden in één auto is toegestaan. Echter als je de auto deelt dan is het verstandig om maximaal met 4 personen in een auto plaats te nemen en een niet medisch of zelfgemaakt mondkapje te dragen. Dit is niet verplicht, maar als de bestuurder van de auto hierom vraagt dan voldoe je aan dit verzoek.

Langs de lijn
Op het gehele sportpark behoren mensen van 18 jaar en ouder 1,5 meter afstand tot elkaar te houden. Om iedereen hierbij te ondersteunen is met gele tape op de omheining van het veld deze afstand inzichtelijk gemaakt. Let op: Deze regel geldt ook voor de voetballers die van en naar het voetbalveld gaan.

Gebruik kleedkamer
De 1,5 meter regel geldt voor volwassenen ook in de kleedkamer. Dit betekent dat er meerdere kleedkamers per team nodig zijn. De leiders/trainers van de teams zullen dit in overleg met het wedstrijdsecretariaat bepalen. Neem dan ook alleen plaats in de kleedkamer die jouw trainer/leider heeft aangewezen.

Leuk is anders, maar wij gaan ervan uit dat iedereen begrip voor deze maatregelen heeft en doen een beroep op het gezonde verstand. Alleen op deze manier kunnen we ervoor zorgen dat het risico op verspreiding zo klein mogelijk blijft. Corona bestrijden doen we per slot van rekening samen.