VV Steenwijk onderzoekt overstap zaterdagvoetbal

4 december 2020 11:15

De laatste jaren is er in het amateurvoetbal een tendens gaande, waarbij zondagverenigingen de overstap maken naar de zaterdag als speeldag. Ook binnen VV Steenwijk speelt deze discussie. Een belangrijke reden voor een dergelijke overstap is vaak de voorkeur die jongere leden hebben voor het voetballen op deze dag.

We starten een onderzoek naar de wens of VV Steenwijk een zaterdagvereniging moet gaan worden voor de prestatie-elftallen. Een belangrijk onderdeel binnen dit onderzoek is een interne enquête onder onze voetballende leden. Zowel de huidige seniorenleden als de oudere jeugdleden krijgen de vraag of men liever op de zondag of de zaterdag speelt.

In januari maken wij de uitkomsten van de enquête bekend. Mocht uit het onderzoek blijken dat een overstap naar de zaterdag voor het prestatievoetbal een nadrukkelijke wens van de voetballende leden is, dan volgt een vervolgonderzoek of en hoe dit gerealiseerd kan worden. Wij houden jullie op de hoogte.