Nieuwe Hoody voor Meidencombinatie

3 mei 2021 17:45

Afgelopen vrijdag hebben alle meiden en vrouwen van Meidencombinatie Steenwijk van hun nieuwe sponsoren een hoody ontvangen. De samenwerkende voetbalclubs VV Steenwijk en ‘d Olde Veste ‘54 willen met het cadeautje een impuls aan het meisjes- en vrouwenvoetbal geven. „Dit geeft de uitstraling dat bij we elkaar horen.”

Zwart met op de rug in roze of witte letters de spelersnaam. Zo ziet de nieuwe hoody van de Meidencombinatie Steenwijk eruit. Logisch, want dat zijn ook de kleuren van het tenue dat de speelsters dragen. De sponsornamen staan in witte letters op de hoody. Dat zijn Albert Heijn Teun van Etten, Hengst Workwear en Impulse Chocolate. Nadat alle meiden en vrouwen in hun nieuwe hoody op de foto zijn gegaan, spreekt Elbert Jan Hesse, voorzitter van ‘d Olde Veste ‘54 hen op het hoofdveld van ‘d Olde Veste ‘54 hen nog even toe. Hij bedankt de sponsoren en trainer Rick Kingma, die het idee opperde. „Met de hoody’s willen we een impuls geven aan meisjes- en vrouwenvoetbal binnen het samenwerkingsverband tussen VV Steenwijk en Olde Veste,” voegt hij daaraan toe. Deze Meidencombinatie Steenwijk bestaat al twee seizoenen. Het eerste seizoen bestond die uit vier meisjesteams. Aan het begin van het seizoen 2020-2021 kwam daar nog een vrouwenteam bij en een MO 12. De begeleiders en trainers en de meisjes die in een jongensteam spelen hebben ook een hoody gekregen.
De dames zijn blij met de hoodies.

Foto: Jacob Westra

De speelsters zelf zijn in hun nopjes met hun hoody. Nora en Anne van de MO 17-1 verwoorden het treffend: „Dit geeft de uitstraling dat we bij elkaar horen.” Johan Dolstra, voorzitter van de jeugdcommissie, hoopt dat de hoody’s als die door de meiden met trots worden gedragen ook buiten de clubs aandacht trekken en andere meiden zullen zeggen: „Hé dat is leuk, daar willen wij ook bij horen!”