In Memoriam Jan Brassien

1 juli 2023 16:15

Afgelopen week is op 85-jarige leeftijd Jan Brassien overleden. Jan was van 1992-1995 trainer van vvSteenwijk. Het eerste jaar werd hij kampioen en promoveerde Steenwijk naar de 2e klasse. Een jaar later verloor Steenwijk de beslissingswedstrijd voor promotie naar de 1e klasse.

Jan, in zijn werkzame leven, sportleraar aan de RSG, was mede-oprichter van basketbalvereniging Arta.
De laatste jaren maakte Jan deel uit van het Old Stars Walking Footballteam van vvSteenwijk.
Op 12 mei deed hij nog mee aan het WF-toernooi van vvSteenwijk en daarbij werd hij enthousiast aangemoedigd door zijn familie.
Drie weken geleden trainde hij nog mee op de woensdagmorgen, altijd als ' laatste ' man, en steeds volop aanwijzingen gevend.
De wekelijkse training werd altijd afgesloten met koffie en koek.
We verliezen met Jan een markante persoonlijkheid, enorm sportief en sportliefhebber pur sang.
We zullen hem missen.