Bijenhotel bij vvSteenwijk

20 juli 2023 20:30

Insecten zijn heel belangrijk in onze natuur. Ze bestuiven bomen en planten, zijn voedsel voor vogels en andere insecteneters en ruimen dood materiaal op.
Als VV Steenwijk vinden wij dit ook belangrijk en hebben wij samen met Stichting Duurzaam Steenwijkerland een insectenhotel van De Maargies Hoeve geplaatst. Het nieuwe, van hergebruikte materialen gemaakte insectenhotel bij de ingang biedt straks onderdak aan allerlei nuttige insecten, zoals wilde bijen, lieveheersbeestjes en vlinders.
Lieveheersbeestjes eten bladluis, waardoor ze planten en bomen beschermen. Vlinders en wilde bijen bestuiven planten en bomen en zorgen zo voor de voortplanting daarvan. Daarmee dragen ze allen bij aan de biodiversiteit.
Door dit initiatief draagt VV Steenwijk ook bij aan een meer biodiverse omgeving!

#Stichtingduurzaamsteenwijkerland
#MaargiesHoeve