Geen vuurwerk en/of fakkels bij derby op 23 september

18 september 2023 20:30

Gerrit Oosterhuis

Hierbij willen wij iedereen die zaterdag 23 september aanstaande de derby tussen Steenwijk en Steenwijker Boys bezoekt attenderen op de nieuwe regels van de KNVB rondom sfeeracties.

De KNVB verbiedt het om voor, tijdens en na de wedstrijd vuurwerk, fakkels en/of rookpotten af te steken. Hiervan afwijken is alleen mogelijk wanneer degene die het vuurwerk en/of fakkels afsteekt beschikt over een schriftelijke ontheffing die is verleend door de gemeentelijke of provinciale overheid.

Als er toch sprake is van het afsteken van vuurwerk, dan wordt door de KNVB official hiervan aangifte gedaan bij de aanklager. Zowel de thuisspelende als de bezoekende vereniging kan in staat van beschulding worden gesteld.

Aangezien er geen vergunning is aangevraagd roepen wij iedereen op tijdens de Steenwijker Derby geen vuurwerk en/of fakkels af te steken.

Meer informatie over het beleid van de KNVB vind je via deze link