Contouren ‘nieuw’ bestuur van vv Steenwijk worden zichtbaar

12 november 2023 13:15

De contouren van het ‘nieuwe’ bestuur van voetbalvereniging Steenwijk worden langzamerhand zichtbaar. Afgelopen vrijdagavond werden in een bomvolle kantine als nieuwelingen verwelkomd Emiel Snip (47) en Bas Langezaal (56). Insteek is dat laatstgenoemde volgend jaar met ingang van het nieuwe voetbalseizoen Jan van Rosmalen (70) opvolgt als voorzitter.

Ook penningmeester Koos Hartsuiker (75) stopt eind juni als bestuurslid en daarom zal de komende tijd naarstig naar een opvolger worden gezocht. Twee van de huidige vier bestuursleden blijven na dit seizoen wel actief, te weten secretaris Priscilla van den Berg en algemeen bestuurslid Gerrit Oosterhuis.

Het andere nieuwe bestuurslid Emiel Snip was tot voor kort voorzitter van de supportersvereniging, die zich afgelopen zomer onder meer met de organisatie van de viering van het jubileum van de vereniging heeft bezig gehouden.

Nooit eerder hebben zoveel belangstellenden de algemene ledenvergadering bijgewoond als afgelopen vrijdag. Er waren meer dan 100 aanwezigen, die tijdens het eerste gedeelte van de vergadering hebben besloten om een  nieuwe traplift aan te schaffen en eveneens akkoord te gaan met de verlichtingsplannen voor veld 4. Tevens zal camerabeveiliging worden aangebracht in en rond het complex, dat doordoor een stuk veiliger en minder kwetsbaar zal worden. Arjan Vroklage lichtte namens de werkgroep accommodatie toe, dat de ingezette ‘verduurzaming’ nog nadrukkelijker gestalte zal krijgen. Er wordt onderzocht of een nieuw digitaal scorebord haalbaar is.

Eigen vermogen

Voor de pauze kwam ook het financieel verslag aan de orde en daaruit bleek, dat van een ‘gezonde situatie’ sprake is en het eigen vermogen is toegenomen. Er is bovendien sprake van een behoorlijke groei van  het aantal leden, dat inmiddels al boven de 500 is komen te liggen. De vergadering was het eens met hjet bestuursvoorstel om de contributiestructuur zodanig aan te passen, dat niet spelende leden minder en actievelingen in het nieuwe jaar méér gaan betalen.

‘Nieuw elan’

Het tweede gedeelte van de vergadering was volledig gewijd aan de nieuwe organisatiestructuur van de club en het nieuwe Organogram vv Steenwijk werd uitvoerig toegelicht door bestuurslid Gerrit Oosterhuis, die dit samen met een achttal anderen uit de vereniging heeft ontwikkeld. Zoals eerder gemeld komt er een vijfkoppig bestuur met een  aantal commissies, die samen voor ‘nieuw elan’ moeten gaan zorgen.