HZVV ‘Herbstmeister’ bij competitie walking voetbal, Old Stars vv Steenwijk stijgt naar plaats 2

25 november 2023 11:00

Door twee overwinningen en een gelijkspel is HZVV ‘Herbstmeister’ geworden van de competitie walking voetbal OldStars. VV Steenwijk is naar de tweede plek op de ranglijst gestegen. In tegenstelling tot de andere speeldata werden er op vrijdag 24 november in plaats van 12 wedstrijden slechts 9 gespeeld. De reden hiervoor was dat HHC Hardenberg vanwege familieomstandigheden niet deel kon nemen.

De Hoogeveners van HZVV wonnen vrijdagmiddag op het terrein van Vitesse ’63, waar de derde competitieronde gespeeld werd, van Emmen met 3-1 en van Zuidwolde met 4-2. Vitesse ’63 hield HZVV op 0-0.

‘Goed gespeeld, maar te weinig gescoord’
Steenwijk won ook twee wedstrijden, maar de derde wedstrijd tegen HHC kwam te vervallen. Zo won Steenwijk met 0-1 van FC Meppel en met 3-0 van Emmen. Doelpuntenmakers zijn Jan Brouwer (tegen FC Meppel) en Geert Kremer en Frans (tegen Emmen) van der Velden. Voorzitter van vv Steenwijk en speler Jan van Rosmalen zegt na afloop: “We hebben vandaag gewoon goed gespeeld. Tegenstanders hebben nauwelijks kansen gekregen, wel scoren we gewoon te weinig.”

Meppel pakte ook weer drie punten. Van Steenwijk werd dus verloren, maar IJVV werd met 1-0 verslagen en tegen gastheer Vitesse ’63 werd met 2-2 gelijk gespeeld.

Onderin de ranglijst slaagde Zuidwolde er niet in punten te pakken door twee keer te verliezen. IJVV (0-1) en HZVV (4-2) bleken te sterk.

Door deze uitslagen voert HZVV de ranglijst aan met 21 punten. Steenwijk volgt met 19, maar heeft een wedstrijd minder gespeeld. Voor Vitesse ’63, dat 16 punten bij elkaar gespeeld heeft, geldt ook dat zij nog een wedstrijd tegoed heeft. Meppel volgt met 15 punten. Onderin klom IJVV met 7 punten een plaatsje, Emmen heeft eveneens 7 punten en Zuidwolde met 4 en HHC met 3 sluiten de rij. Na een lange winterstop is de vierde ronde van deze competitie op 6 maart bij IJVV in IJsselmuiden.